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Questa è stata la prima volta che abbiamo utilizzato un camper, quindi non abbiamo nulla con cui confrontarlo, ma c'erano una serie di problemi di cui non siamo rimasti colpiti. In primo luogo, adducendo il Covid-19 come motivo, non c'è stata la consegna faccia a faccia del veicolo, il che significava che dovevamo davvero imparare tutto da soli. Sì, abbiamo ricevuto un video didattico, ma non è buono come un vero e proprio passaggio di consegne. Durante il nostro primo giorno di guida ci siamo dimenticati di mettere in sicurezza un finestrino posteriore ed è finito per volare via e schiantarsi sulla strada dietro di noi, il che avrebbe potuto essere molto pericoloso per qualsiasi veicolo che ci seguisse. Non solo l'importanza di mettere in sicurezza i finestrini non è stata chiarita (a causa della mancata consegna e solo di un piccolo segno nel veicolo stesso), ma quando abbiamo chiamato la linea di assistenza per spiegare cosa era successo, abbiamo effettivamente aspettato due ore prima che ci fosse detto di coprire il divario con una fodera per rifiuti e nastro adesivo. Inoltre, non c'è stato alcun contatto di follow-up per verificare che fossimo d'accordo con questo rimedio improvvisato e non fosse coperto dall'ampia assicurazione che avevamo stipulato. Il veicolo aveva poco più di 100 miglia nel serbatoio quando l'abbiamo raccolto, il che significa che devi pensare immediatamente a rabboccarlo, e i piazzali sembravano piuttosto scoraggianti per un guidatore alle prime armi come me. Il quinto posto è posizionato molto male, il che significa che chiunque vi sieda non ha una finestra da cui guardare, il che quando si sta visitando un nuovo paesaggio è particolarmente duro per quell'individuo. La TV era quasi inutile. A meno che non ti trovi direttamente davanti allo schermo, non puoi vedere l'immagine, quindi le serate in famiglia intorno alla TV a guardare i DVD sono state un completo fallimento. Sul lato positivo, è stato fantastico guidare, la zona cucina era molto ben progettata. Il veicolo sembrava sicuro, la biancheria da letto fornita era buona, così come le sedie e il tavolo da campeggio. Consigliamo vivamente l'esperienza, ma è molto improbabile che utilizzeremo nuovamente le astronavi. Agosto 2020
Risposta da John Hi Jonathon, Thanks for leaving a review and for your feedback. Firstly, we are delighted that you had a great holiday in your Spaceships motorhome. With regard to the handover process, we are aware of our responsibilities to help reduce the risk of inadvertently spreading Covid 19. If one of our staff members were to contract Covid 19, imagine the potential number of people that may be infected. 30 customers a day going to 30 campsites etc. So to reduce that risk to zero, we now have a digital handover. As you will have seen, we send an email with contactless pick-up instructions and a time slot for you to collect your Spaceship. On this email is a full 15 minute handover/familiarisation video. We state in the email that because we are not providing a full handover in person, it is essential that customers watch the video and save it to their phones before collection. In the video, it stresses the importance of checking around the vehicle before driving to ensure that all windows and doors are securely shut. As you pointed out, there is also a sticker inside the motorhome reminding you to make sure the windows are shut. Most feedback we receive also highlights that the video is more beneficial in that it can be referred back to at any time should you forget anything as a lot of people struggle to take in all the information when being spoken at for 20 minutes. When we receive a report of damage to the vehicle, we try to consider all options. This will include a vehicle exchange, roadside support or repair or to arrange a replacement at a garage or dealer. These things will all have taken time out of your holiday. We will have examined all these possibilities before coming back to you. In this instance, in the busiest month of August, the best solution was a temporary cover until we could get the vehicle back at the end of your holiday. We have various levels of insurance, and while our all-inclusive insurance covers all damage to the vehicle, we cannot be responsible for damage caused through negligence. The email also advises that the fuel tank will be at least 1/4 full and should be returned at the same level. We provide a photo of the fuel tank to help you, as well as a return email to remind you of this. This seems to be the fairest way. Customers pay for just the fuel they use. With regard to the seating and TV, these are designed and fitted by the manufacturer, Adria, who are renowned for their excellence in interior motororhome design and therefore completely outwith our control. We're also pleased that you were happy with the extra kit we provided, and as I said initially, the most important thing is that you had a great experience. Thanks again for your feedback and for giving us the opportunity to explain some of the operational points you raised. I do hope we will see you again at some future point for more Space travel. Thanks and kind regards, Ryan, Spaceships Crew